Het Continu Bezoekersonderzoek biedt inzicht in het bezoekersprofiel, de bezoekerswaardering, de verbeterpunten, de economische waarde, de effectiviteit van de communicatie-uitingen én de ontwikkelingen op deze factoren. Hierbij worden de scores van de eigen organisatie vergeleken met de gemiddelden binnen de sector.
U kunt hier het overzicht bekijken met alle onderwerpen die in het onderzoek aan de orde komen. Hoe de onderzoeksrapportage gebeurt, ziet u hier.
Onderzoeksaanpak
De uitnodiging voor onderzoeksdeelname kan per e-mail en/of brief onder de bezoekers worden verspreid. In de uitnodiging staat een link naar de online vragenlijst die de bezoeker thuis invult. Met hun onderzoeksdeelname maken de bezoekers kans op een VVV Cadeaukaart van 50 euro.
Vragenlijst op maat
Het onderzoek is in zes talen beschikbaar: Nederlands (‘u’ en ‘je’), Engels, Duits, Frans, Portugees en Spaans. De vragenlijst kan op maat worden gemaakt door eigen antwoordopties toe te voegen en vier vragen naar eigen inzicht aan te maken. Ook kunnen vragen worden verwijderd die niet van belang zijn.
Kosten
De jaarlijkse kosten voor deelname aan het Continu Bezoekersonderzoek bedragen € 950 (tot een maximum van 3.000 respondenten per jaar). De eenmalige opstartkosten zijn € 250. Deze kosten zijn exclusief btw en inclusief de beloning aan de respondenten. Voor de verrijking van de bezoekersgegevens met Whize/Mosaic-profielen én de verrijking met het Culturele Doelgroepenmodel worden geen kosten berekend. De begeleiding bij de opstart van het onderzoek en de interpretatie van de resultaten is ook kosteloos.
Inschrijving
Inschrijving is hier mogelijk.