Het Continu Bezoekersonderzoek omvat de volgende onderwerpen:
- Bezoekersprofiel
- Geslacht, leeftijd, woonplaats, opleidingsniveau, samenstelling van het huishouden en vrijetijdsinvulling
- Whize-levensstijlprofiel (voorheen Mosaic)
- Culturele Doelgroep
- Bezoek aan de betreffende organisatie
- Verwachte en werkelijk bezoekervaring
- Bezoekfrequentie
- Datum & gezelschap van het bezoek
- Tijdsduur van het bezoek (alleen bij dagattracties, evenementen, festivals en musea)
- Gebruikte vervoermiddel
- Gebruikte kortingsmogelijkheid (niet bij bibliotheken)
- Bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten
- Belangrijkste reden van het bezoek (alleen bij musea)
- Beoordeling van de organisatie
- Merkkracht, onderverdeeld in waardering en binding
- Groeipotentie, gemeten met de Net Promoter Score™ *
- Kans op herhaalbezoek
- Merkprestatie- en merkpersoonlijkheidsprofiel
- Verbeterpunten, inclusief spontane antwoorden
- Beoordeling van de bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten met een rapportcijfer
- Economisch belang van de organisatie (niet bij bibliotheken)
- Bestedingen binnen de organisatie
- Bestedingen buiten de organisatie, als gevolg van het bezoek
- Invloed op de waardering voor de vestigingsplaats als woonplaats of als bestemming voor (dag)toerisme
- Marketingcommunicatie & mond-tot-mondreclame
- Belangrijkste informatiebronnen voorafgaand aan het bezoek, inclusief spontane antwoorden
- Naamsbekendheid van sponsors en begunstigers
- Aanmelding van bezoekers die als ‘ambassadeur’ de organisatie willen ondersteunen
- Aanmelding van bezoekers die een nieuwsbrief willen ontvangen
- Vier vragen die naar eigen inzicht kunnen worden ingevuld, inclusief open antwoordmogelijkheden
Inschrijving voor het Continu Bezoekersonderzoek is hier mogelijk.
*Net Promoter Score is a registered trademark of Satmetrix Systems, Inc., F. Reichfeld, and Bain &Company, Inc