Cases

Hendrik Beerda geeft advies aan organisaties van elke omvang - van startup tot multinational - en werkt veel in de not-for-profit sector. Hieronder een korte beschrijving van enkele opdrachten:

Ontwikkeling van de merkstrategie voor de Hermitage Amsterdam
Vraag: ontwikkeling van de lange termijn strategie voor de Hermitage Amsterdam. 
Aanpak: na een merkanalyse en bezoekersonderzoek zijn met het managementteam de missie, doelstellingen en merkpositionering ontwikkeld. Vervolgens is deze merkstrategie vertaald in richtlijnen voor de inrichting van het gebouw en voor de invulling van het tentoonstellings- en communicatiebeleid.

Merkadvies voor de fusieorganisatie van het OLVG
Vraag van het OLVG en het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis: analyse van de twee ziekenhuismerken en advies over de gewenste merkarchitectuur en merknaam voor de fusieorganisatie.
Aanpak: met de resultaten van het Ziekenhuizen Merkenonderzoek is het advies uitgebracht om voor de fusieorganisatie voor één naam te kiezen, OLVG.

Analyse van de economische aarde van Concert at SEA
Vraag: vaststellen van de waarde van het festival voor de economie van de provincie Zeeland.
Aanpak: met het merkenmodel BrandAlchemy™ en een maatschappelijke kosten-batenanalyse (mkba) is de waarde van het festival voor Zeeland vastgesteld op 67 miljoen euro. lees meer

Introductie van een nieuw telecommerk in Oman
Vraag: marketingondersteuning bij de introductie van het tweede mobiele telecommerk in Oman.
Aanpak: ontwikkeling van de merkstrategie en vertaling van deze strategie in een marketingplan, inclusief een mediacampagne in Oman en de Verenigde Arabische Emiraten.

Ondersteuning van de sponsorbenadering van het Rijksmuseum
Vraag: cijfermatige onderbouwing van de sponsorbenadering van het Rijksmuseum.
Aanpak: analyse van het merk Rijksmuseum (met het Cultuursector Merkenonderzoek) en analyse van het merkprofiel van potentiële sponsorpartners (met het Sponsor Merkenonderzoek) voor de selectie van bedrijven die het best aansluiten bij het gewenste imago en de doelgroepen van het Rijksmuseum. lees meer

Merkanalyse voor War Child
Vraag: inzicht in het imago van War Child in vergelijking met andere goede doelen.
Aanpak: met de resultaten van het Goede Doelen Merkenonderzoek zijn de merkontwikkeling en groeimogelijkheden inzichtelijk gemaakt. Door de koppeling met de resultaten van ander merkenonderzoek is duidelijk geworden welke ambassadeurs het best passen bij de achterban en het imago van War Child.