In de pers

Merkmanagement staat duidelijk in de belangstelling, ook in de media. Deze rubriek geeft een kort overzicht van berichten in de media over de onderzoeken van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Cultuursector Merkenonderzoek
Metro, Kinder voor Kinderen blijft onze harten veroveren, 4 mei 2017
NOS Jeugdjournaal, Kinderen houden van muziek van hun ouders, 3 mei 2017
NRC, Naar museum en theater ga je als je moeder het vraagt, 23 maart 2017
Nederlands Dagblad, Papa heeft weinig interesse in cultuuruitje, 23 maart 2017
RTV Utrecht, Utrechtse Spoorwegmuseum sterkste museummerk, 23 maart 2017
Parool, Anne Frank Huis is sterkste cultuurmerk van Nederland, 9 maart 2016
Nederlands Dagblad, Museum is succesvol als tentoonstellingsfabriek of dagattractie, 8 maart 2016
NOS, We houden al 10 jaar lang van dezelfde artiesten, 1 maart 2016
Omroep Flevoland, Flevolanders kritisch over cultuuraanbod, 17 maart 2015
RTV Drenthe, Drenten voelen zich meest verbonden met Dierenpark Emmen, 17 maart 2015
Omroep Gelderland, Gelderlanders ontevreden over cultuuraanbod, 17 maart 2015
MarketingTribune, Anne Frank Huis blijft Rijksmuseum in populariteit net voor, 14 maart 2014
Nederlands Dagblad, André van Duin is Nederlands populairste artiest, 11 maart 2014
Recron, VVV Cadeaubon sterkste cultureel merk, 28 maart 2014
Volkskrant, Brabant en Overijssel minst trots op cultuur in regio, 11 september 2013
Nederlands Dagblad, Cultuurtrots vooral bij Noord-Hollanders, 11 september 2013
L1, Rowwen Hèze sterkste cultuurmerk Limburg, 11 september 2013
Omroep Zeeland, Cultuurimago beïnvloed door Bløf en Racoon, 13 september 2013
Trouw, Noord-Hollanders meest trots op Anne Frank Huis en Rijksmuseum, 11 september 2013
Nu.nl, Guus Meeuwis is sterkste cultuurmerk, 13 maart 2012
Parool, Niemand kent nieuwe naam Filmmuseum, 2 februari 2011
Molblog, Top 10 sterkste cultuurmerken van Nederland, 31 maart 2010
EZ Press, Anne Frank Huis sterkste cultuurmerk in de Metropool Amsterdam, 6 april 2009
Communicatie, Herman Finkers sterkste culturele merk, 22 februari 2008
Marketing Online, Marco Borasato sterkste culturele merk, 18 september 2006

Evenementen Merkonderzoek
NOS.nl,  Nederlanders hebben moeite met Gay Pride, 5 augustus 2016
Metro, Rotterdam derde evenementenstad van Nederland, 5 augustus 2016
nu.nl, Sail Amsterdam is populairste evenement van Nederland, 5 augustus 2016 

Sponsor Merkenonderzoek
RTL Nieuws, Sportsponsoring overschat door bedrijven, 9 juli 2014
NRC, Rijksmuseum is een sterker merk dan ING, 6 juni 2008

Retail Merkenonderzoek
Trouw, De retailapocalyps is nog lang niet afgewend, 11 april 2017
Marketingonline, MVO niet belangrijk in keuze consument voor retailmerk, 10 april 2017 
Levensmiddeldenkrant: Onderzoek: consument gooit supers vaak op één hoop, 10 april 2017
AD, Aldi en Lidl gaan meer op Jumbo en AH lijken, 25 juni 2016
Nu.nl, Bol.com blijft sterkste retailmerk, 12 april 2016
Levensmiddelenkrant, Lidl wint in merkenonderzoek, 12 april 2016
Nu.nl, Bol.com sterkste retailmerk van Nederland,18 mei 2015 
Adformatie, Lidl heeft sterker merk dan Jumbo, 20 mei 2015 
De Telegraaf, Consument winkelt het liefst bij bol.com, 20 mei 2015

Sportsector Merkenonderzoek
Metro, Feyenoord populairder dan Ajax en Oranje, 9 juni 2016
MarketingTribune, Max Verstappen in de lift als sportmerk, 9 juni 2016
SponsorReport, Sven Kramer blijft sterkste merk onder sporters, 9 juni 2016
Metro, WK Voetbal heeft te kampen met imagoverslechtering, 19 juni 2014
Schaatsen.nl, Imago schaatsen blijft erg positief, 19 juni 2014
De Telegraaf, WK Voetbal minder populair dan OS, 19 juni 2014
AD, Sven Kramer populairder dan alle voetballers Oranje, 6 juni 2012
Heerenveense Courant, Sven Kramer populairder dan 100 topsponsors van Nederland, 5 juni 2012
Adformatie, Nederlanders hebben liever Elfstedentocht dan OS, 11 februari 2010
Marketing Rendement, Geen Sven Kramer maar Edwin van der Sar, 15 februari 2010

Dagattracties Merkenonderzoek
RTL Nieuws, Efteling, Apenheul, Anne Frank: hier willen kinderen naartoe, 5 april 2017
AD, Museum, attractiepark of dierentuin? Ouders en kinderen zijn het oneens, 5 april 2017 
Omroep Brabant, Efteling populairste dagje uit; ouders vinden Beekse Bergen (nog) leuker dan hun kinderen, 5 april 2017
NRC, Dit is hoe musea jou naar binnen lokken, 7 september 2016
Telegraaf, Musea steeds populairder als dagattractie, 31 augustus 2016
Parool, Rijksmuseum, Artis en Anne Frank Huis sterke merknamen, 12 augustus 2014
RTL Nieuws, Dierentuinen worden steeds populairder, 12 augustus 2014
Telegraaf, Anne Frank Huis meest leerzame dagje uit, 2 oktober 2012
Marketingonline, Efteling blijft populairste attractiepark, 2 oktober 2012
Nu.nl, Efteling populairste dagje uit, 14 september 2010
Telegraaf, Dagje uit liefst naar de Efteling, 14 september 2010
AT5, Artis derde op ranglijst attracties, 14 september 2010

Goede Doelen Merkenonderzoek
De Telegraaf, KWF heeft sterkste imago goede doelen, 20 juli 2016
AD, Donateur wantrouwt internationale goede doelen, 20 juli 2016
VM, Nog te weinig vertouwen in CBF, 19 juli 2016
Reformatorisch Dagblad, Vertrouwen in goed doel flink gedaald, 23 april 2014
Nederlands Dagblad, KWF krijgt nog veel vertrouwen, 23 april 2014
Trouw, KWF heeft sterkste imago van alle goede doelen, 16 april 2012
Nederlands Dagblad, Leger des Heils heeft sterkste reputatie, 16 april 2012
de Volkskrant, Goed doel in zorg heeft beste reputatie, 20 mei 2010
MedicalFacts, KWF Kankerbestrijding heeft sterkste reputatie, 19 mei 2010
Medisch Contact, Goede doelen in zorg zijn sterke merken, 27 mei 2010

Steden & Streken Merkenonderzoek
Omrop Fryslân, Friezen zijn met name trots op de eigen natuur, 8 juni 2017
AD, Rotterdam nadert Amsterdam als populairste stad van Nederland, 7 juni 2017
RTV Noord, Groningers voelen sterkste band met hun provincie door aardbevingen, 7 juni 2017
Reformatorisch Dagblad, Onderzoek steden en streken: Veluwe het mooist, 4 juni 2015
Nu. nl, Inwoners grote steden vaakst ontevreden over woonomgeving, 3 juni 2015
RTV Utrecht, Utrechters weinig trots op hun provincie, 3 juni 2015
Nu.nl, Amsterdam blijft favoriet onder Nederlanders, 4 juni 2013
Omroep Flevoland, Almeerders minst blij met hun woonplaats, 4 juni 2013
PZC, Inwoners Zeeland voelen zich sterkst verbonden met hun provincie, 4 juni 2013
De Telegraaf, Limburg is de sympathiekste provincie, 24 mei 2011
Omroep Gelderland, Veluwe populairste streek, 24 mei 2011
Parool, Amsterdam is sterkste merk, 24 mei 2011
BN De Stem, Zeeuws imago blijft worstelen, 27 mei 2011

Ziekenhuizen Merkenonderzoek
De Telegraaf, Patiënten willen knus ziekenhuis, 25 september 2015
Skipr, AMC is sterkste ziekenhuismerk, 2 juli 2013
Den Haag FM, Bronovo beste Haagse ziekenhuis, 2 juli 2013
BoardRoom Zorg, Universitair Medisch Centrum Utrecht sterkste ziekenhuismerk, 30 augustus 2011
Twente Actueel, Imago Twentse ziekenhuizen ondermaats, 30 augustus 2011
Skipr, UMC Utrecht heeft sterkste reputatie, 23 juni 2009
Medisch Contact, UMC Utrecht is bekendste ziekenhuis, 23 juni 2009

Economisch waardeonderzoek
AD, Jubilerend North Sea Jazz is een goudmijn voor Rotterdam, 9 juli 2015
Omroep Zeeland, Concert at Sea levert Zeeland miljoenen op, 31 mei 2013
PZC, Concert at Sea zeer waardevol, 31 mei 2013
Nrc, Groningen verdient jaarlijks 1,7 miljoen euro aan Noorderslag, 27 december 2011
Dichtbij, Eurosonic-Noorderslag is 31,5 miljoen waard, 22 december 2012
Festivalinfo.nl, Oerol 94 miljoen waard, 5 december 2008

Boekensector Merkenonderzoek
RetailNews, Bol.com blijft sterkste merk van boekensector, 15 juni 2016
Adformatie, Boekensector boekt flinke reputatiewinst dankzij topauteurs als Carry Slee en Saskia Noort, 14 juni 2016
Max Vandaag, 88-jarige Dick Bruna mateloos populair, 14 juni 2016
Nu.nl, Carry Slee meest populaire auteur, 8 oktober 2014
Boekblad, Uitgeverijen zijn zwakke merken, 8 augustus 2012
Marketing Online, Bol.com bekendste boekwinkel, 8 augustus 2012
Nu.nl, Schrijvers kinderboeken meest gewaardeerd, 7 augustus 2012
Boekblad, Kluwer opnieuw sterkste uitgeefmerk, 7 augustus 2012
Nederlands Dagblad, Dick Bruna populairste boekenman, 7 augustus 2012
Trouw, Jan Terlouw schrijver met sterkste reputatie, 13 juli 2010
Boekblad, Onderzoek: Bol.com sterkste merk van boekenbranche, 14 juli 2010

Horeca Merkenonderzoek
RetailNews, La Place vrijwel even sterk merk als Jumbo, 31 mei 2016
MarketingTribune, Snackbars en pompstations niet in trek bij consumenten, 31 mei 2016
RetailDetail, La Place is beste horecamerk, 31 mei 2016
Emerce, Thuisbezorgd horecamerk met de hoogste groeiverwachting, 31 mei 2016
Tankpro, Horecaformules van tankstations trekken nauwelijks klanten, 1 juni 2016