Merkonderzoek

Merkonderzoeksmodel BrandAlchemy™

BrandAlchemy™ is een onderzoeksmodel dat met de Universiteit van Amsterdam is ontwikkeld. Het model verschaft diep inzicht in de kracht, het imago en de doelgroepen van een merk.

Sinds 2006 zijn met BrandAlchemy™ 3.500 merken onderzocht en hebben 1 miljoen respondenten aan de merkenonderzoeken deelgenomen. Jaarlijks wordt de Nederlandse boeken-, cultuur-, dagattractie-, evenementen- goededoelen-, retail-, sponsor- en sportsector onderzocht.

Met de Universiteit Utrecht is het merkenonderzoek uitgebreid waardoor ook jaarlijks de reputatie van de Nederlandse gemeenten, streken en provincies wordt gemeten.

Nieuws

Carry Slee schrijft beste boeken volgens Nederlander, Suzanne Vermeer de leukste Lees Meer

Circuit Zandvoort verkozen tot mooiste sportlocatie van Nederland Lees Meer

KiKa voor het eerst in 14 jaar populairder dan KWF Lees Meer

Veluwe en Zuid-Limburg dit jaar favoriete vakantiestreken voor Nederlander Lees Meer

Nederlander mijdt Amsterdam; Utrecht voelt nu als de hoofdstad Lees Meer

Jarig nijntje museum is kindvriendelijkste cultuurorganisatie Lees Meer

Warenhuis Bol al 10 jaar meest favoriete retailmerk van Nederland Lees Meer

Kiezers links én rechts houden van dezelfde cultuur Lees Meer

Sprookjeswonderland en Dierenpark Hoenderdaell best gewaardeerd, maar (nog) onbekend Lees Meer

Groningen cultuurprovincie nummer één dankzij cultuurcentrum Forum Lees Meer

Heineken kan imago opkrikken met sponsoring Dutch Grand Prix Lees Meer

Onderzoek: Niet eerder zoveel steun voor Anne Frank Huis Lees Meer

Helft Nederlanders vindt Pride Amsterdam (te) pikant Lees Meer

Binnenlandse toerist geniet meest van Limburgse natuur, en liefst vanuit auto Lees Meer

Vierdaagse Nijmegen favoriete evenement van Nederland Lees Meer

Cultuursector Merkenonderzoek met BrandAlchemy™ Lees Meer

Sponsor Merkenonderzoek Lees Meer