Onderwerpen Continu Bezoekersonderzoek

Het Continu Bezoekersonderzoek omvat de volgende onderwerpen:

  • Bezoekersprofiel
    • Geslacht, leeftijd, woonplaats, opleidingsniveau, samenstelling van het huishouden en vrijetijdsinvulling
    • Mate waarin de bezoekers opinieleider in het betreffende vrijetijdssegment zijn
    • Mosaic-levensstijl
  • Bezoek aan de betreffende organisatie
    • Bezoekfrequentie
    • Datum & gezelschap van het bezoek
    • Tijdsduur van het bezoek (alleen bij musea, festivals, evenementen en dagattracties)
    • Gebruikte vervoermiddel & kortingsmogelijkheid
    • Belangrijkste reden van het bezoek (alleen bij musea)
    • Bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten
  • Beoordeling van de organisatie als geheel
    • Merkkracht, onderverdeeld in waardering en binding
    • Groeipotentie, gemeten met de Net Promoter Score™ *
    • Kans op herhaalbezoek
    • Prestatie- en persoonlijkheidsprofiel
    • Verbeterpunten
  • Beoordeling van de bezochte publieksactiviteiten en -faciliteiten met een rapportcijfer
  • Economisch belang van de eigen organisatie
    • Bestedingen binnen de organisatie
    • Bestedingen buiten de organisatie als gevolg van het bezoek
    • Invloed op de beoordeling van de vestigingsplaats als woonplaats of als bestemming voor (dag)toerisme
    • Naamsbekendheid van sponsors en begunstigers
  • Marketingcommunicatie & mond-tot-mondreclame
    • Belangrijkste informatiebronnen voorafgaand aan het bezoek
    • Aantal personen dat de bezoekers informeren over het bezoek
    • Aanmelding van bezoekers die als 'ambassadeur' de organisatie willen ondersteunen
    • Aanmelding van bezoekers die een nieuwsbrief willen ontvangen
  • Vier vragen die naar eigen inzicht kunnen worden ingevuld

Inschrijving voor het Continu Bezoekersonderzoek is hier mogelijk.

*Net Promoter Score is a registered trademark of Satmetrix Systems, Inc., F. Reichfeld, and Bain &Company, Inc