Rapportage Continu Bezoekersonderzoek

In het online dashboard kunt u de onderzoeksresultaten op continue basis inzien. De onderzoeksresultaten van uw eigen organisatie worden vergeleken met de samengevoegde cijfers van alle organisaties binnen uw sector (= musea, bioscopen, dagattracties, podia, gezelschappen of evenementen) en uw segment (bijvoorbeeld ‘kunstmusea’).
Van een sector of segment worden alleen gegevens getoond als minimaal drie organisaties binnen deze sector of dit segment aan het onderzoek deelnemen. Dit gebeurt om de vertrouwelijkheid van de gegevens van individuele organisaties te waarborgen.

Analyse van de onderzoeksresultaten
In het dashboard kunt u zelf op vrijwel alle onderzoeksfactoren een analyse uitvoeren. Op verzoek kunnen de volgende, aanvullende analyses worden uitgevoerd door Hendrik Beerda Brand Consultancy:

  • Doelgroepanalyse, voor het verkrijgen van inzicht in de huidige bezoekers en de groeikansen 
  • Sponsoranalyse, voor de selectie van de meest logische sponsors voor uw organisatie
  • Economische waardeanalyse, die duidelijk maakt wat de economische impact van uw organisatie is

Koppeling met het Mosaic-doelgroepsegmentatiemodel
Door een postcodekoppeling met het Mosaic-model biedt het Continu Bezoekersonderzoek ook inzicht in de verschillen in belevingswereld van de bezoekerssegmenten. Het Mosaic-model is ontwikkeld door onderzoeksbureau Experian.